Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 30
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Одарённые дети

Я завжди пишаюся досягненнями своїх вихованців,
щиро радію за них, і завжди буду допомогати їм рухатись вперед.
Із гордістю можу сказати, що мої вихованці - найкращі.

 

Шановні молоді колеги!

 

Ви переступили поріг школи. Бажаю реалізуватись у ній як справжній фахівець. Як зорієнтуватися в школі , з чого почати, у кого про  що запитати? Пам’ятайте, що поруч з вами багато досвідчених педагогів, які готові допомогти Вам, підтримати , знайти правильне рішення в складних ситуаціях та повірити у власні сили. На Вас чекає педагогічний колектив, Ви дуже потрібний школі.

Скористайся моїми порадами в роботі з обдарованими учнями.

«З народженням кожної людини у світ
вноситься щось нове, чого ще не було,
щось первозданне та неповторне.
Обов’язок кожного – знати й не забувати,
що він у світі єдиний у своїй якості
і що ще ніколи не з’являвся хтось такий, як він,
адже якби вже був такий, як він,
то не було б необхідності в ньому самому»

Мартін Бубер

Обдарованість дитини... Що це таке? Можливо, це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в її душі й допомогти не тільки не згаснути, а спалахнути полум’ям. Здібні, талановиті люди в будь-якому суспільстві є його «локомотивом». Усім відомі яскраві творчі досягнення маленького В.А.Моцарта, видатні здобутки в дитинстві Ф.Гальтота, В.Гюго.   Саме такими інтелектуальними зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого користуються всі. Тому кожен учитель часто запитує себе: «Як знайти та визначити обдарованість?». Адже через свою зайнятість, брак інформації, методичної підтримки він обмежений у виборі інструментарію, який допоміг би дати відповідь на це запитання.

Визначення обдарованості надзвичайно важливе – від цього залежить, кого й на підставі яких критеріїв школа відбиратиме в спеціалізовані школи чи програми, як навчатиме. Від розуміння суті обдарованості прямо залежить, на які особливості своїх учнів учитель звертатиме увагу.

Завдання школи – підтримати учня та розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано.

Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення. Ранній вияв таланту допоможе не помилитися у визначенні майбутнього кожної дитини, особливо в тому віці, коли саме обдарованість має найоптимальніші природі умови для свого становлення. Обдаровані діти відрізняються серед однолітків кращим інтелектуальним розвитком, своєю комунікабельністю, різноманітністю інтересів. Обдаровані діти , звичайно, мають відмінну пам'ять, що базується на ранньому мовленні й абстрактному мисленні.

Надзвичайна чутливість обдарованих дітей до оточення, наявність динамічного зв’язку між емоційним настроєм, здатністю до саморегулювання й шкільною успішністю говорять про те, що такі діти повинні бути предметом пильної уваги з боку вчителя.

Умовно можна визначити такі категорії обдарованих дітей

1. Діти з незвичайно високим загальним рівнем розумового розвитку (такі діти найчастіше зустрічаються в дошкільному й молодшому шкільному віці).

2. Діти з ознаками спеціальної розумової обдарованості — у певній галузі науки (підлітковий вік).

3. Учні, які не досягають через якісь причини успіхів у навчанні, але мають яскраву пізнавальну активність, оригінальність психічного складу, неабиякі розумові резерви (частіше зустрічаються в старшому шкільному віці).

Мета роботи з обдарованими дітьми – виявлення таких дітей та створення умов для їхнього оптимального розвитку.

Завдання роботи з обдарованими дітьми

• Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини;

• Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми;

• Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу;

• Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння.

 

Яким повинен бути вчитель у роботі з обдарованими дітьми?

  • Талановитим, здатним до експериментальної й творчої діяльності;
  • Професійно грамотним;
  • Інтелігентним, моральним і ерудованим;
  • Володіти сучасними педагогічними технологіями;
  • Бути цілеспрямованим, наполегливим, емоційно стабільним;
  • Умілим організатором навчально-виховного процесу, психологом.

Для роботи з обдарованими дітьми вчитель повинен вміти

  • Збагачувати навчальні програми, тобто оновлювати й розширювати зміст навчання.
  • Працювати диференційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів.
  • Стимулювати пізнавальні здібності учнів.
  • Приймати зважені психолого-педагогічні рішення.
  • Аналізувати навчально-виховну діяльність – свою та класу.
  • Добирати й готувати матеріал для колективних творчих справ.

Завдання всіх педагогів полягає у тому, щоб створити умови, з яких     будь-яка дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити  самостійно і нестандартно – тобто «самовдосконалюватись».

 

Напрями роботи вчителів з обдарованими учнями

1.На уроках – індивідуальна диференційована робота.

2.Гурткова робота із предмета.

3.Позакласні заходи в межах предметних тижнів.

4. Предметні заходи в класі, школі.                                                              

5.Участь в олімпіадах різного рівня.

6. Участь у творчих конкурсах різного рівня

 

Форми роботи вчителя – предметника з обдарованими дітьми

1. Розв'язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час.

2. Індивідуальна й диференційована робота.

3. Ділові гри, інтерактивні методи навчання.

4. Участь у конкурсах різних рівнів.

5. Участь у предметних олімпіадах різних рівнів.

 

Як виділити обдарованих дітей.

Існують різні програми відбору обдарованих дітей у різних галузях знання та творчості. Розробленні тести досягнень для школярів, призначені для виявлення дітей, які мають виняткові здібності з основних навчальних дисциплін.

 

ТЕСТ

«Як виявити обдарованість дитини?»

(Опитувальник для батьків)

 

1. Чим цікавиться ваша дитина?

2. У якому віці вона навчилась писати, читати, рахувати?

3. Чим ваша дитина займається у вільний час?

4. Які і як часто ваша дитина задає вам питання;

5. На які теми любить фантазувати?

6. Чи можете ви навести приклад розв’язування вашою дитиною яких-небудь задач, проблем (ігрових, побутових). Як часто це трапляється (епізодично, часто, постійно)?

7. Чи звертається ваша дитина за допомогою при розв’язуванні задач? Якщо так, то як часто?

8. Чи відвідує ваша дитина гуртки, студії тощо.

 Якщо так ...?

  • Якщо коло інтересів вашої дитини широке, то, можливо, у неї є схильність до всебічної обдарованості. Це надійна гарантія того, що інтелект дитини буде розвиватися стабільно.
  • Якщо ваша дитина читати, писати й рахувати навчилася лише в школі, не переживайте! Багато видатних людей також не засвоїли цієї “науки” у ранньому дитинстві. Протилежне також ні про що не свідчить, дитина може рано засвоїти програму, проте пізніше її розвиток може уповільнитись.
  • Якщо дитина у вільний час тягнеться до інтелектуальної праці, в неї, безперечно, є задатки до загальної розумової обдарованості.
  • Чим більше дитина задає питань, тим більше гарантій, що ми маємо справу з творчо обдарованою людиною, особливо якщо питання стосується властивостей речей.
  • Коло фантазій дитини також допоможе вам у творчих нахилах дитини, якщо в неї «технічні» фантазії, вона більше схильна до технічної творчості, якщо «художні» – до мистецтва та літератури.
  • Чим більше дитина «генерує» ідеї, чим більше на одне запитання чи проблемну ситуацію знаходить можливих рішень, тим більше це свідчить про нестандартність мислення та творчу натуру. Проте, якщо це трапляється епізодично, ще не поспішайте з висновками; якщо ж постійно – ви можете бути переконані, що у вашій сім’ї росте майбутній талант.
  • Якщо дитина  часто звертається до вас за допомогою при розв’язуванні задач, задумайтесь, чи не сприяєте ви несамостійності мислення дитини. Спробуйте відучити дитину звертатися до вас за кожною дрібницею. І запам’ятайте: у кожній людині приховані якісь здібності. Треба лише встигнути їх побачити!

 

Тест 

«Не прогав вундеркінда»

Кожна дитина має свої, лише їй притаманні риси, які розпізнаються в ранньому віці, тому обов’язок батьків – виявити та розвинути приховані здібності та задатки.

У цьому може допомогти такий тест.

1. Ваша дитина навчилася рано, до шестирічного віку, читати:

– самостійно – 7 балів;

– за допомогою когось – 5 балів;

2. Читає багато книжок, причому досить швидко – 2 бали.

3.Сама або за допомогою когось зацікавилася словниками та енциклопедіями – 2 бали.

4. Легко навчилася читати, але відчуває труднощі під час читання – 1 бал.

5. Займається, зазвичай, за зачиненими дверима, а друзів має старших себе

– 2 бали.

6. Розмовляє зі старшими на рівних – 2 бали.

7. Ставить багато різних каверзних запитань, інколи заганяючи дорослих у глухий кут – 2 бали.

8. Має готові відповіді навіть на несподівані запитання – 1 бал.

9. Іноді неуважна, але завжди вміє робити цікаві повідомлення (скажімо, після перегляду кінофільму, телепередачі чи спостереження за чим-небудь) – 2 бали.

10. Із задоволенням вступає в бесіду про навколишній світ, самостійно оцінює суспільні явища – 1 бал.

11. Одноманітні справи (миття посуду, легкі навчальні вправи, які не потребують особливих зусиль) викликають нудьгу – 1 бал.

12. Чутлива до несправедливості, навіть якщо це не стосується її особисто – 2 бали.

13. Має багатий словниковий запас і вміло застосовує під час спілкування різні терміни – 2 бали.

14. Любить складні ігри (шахи тощо), які потребують кмітливості – 1 бал.

15. У ранньому віці цікавиться тим, що вивчають старшокласники – 1 бал.

16. Любить різні заняття, причому хоче роботи все самостійно – 2 бали.

17. Її цікавить Всесвіт, вона цікавиться питаннями світобудови й усім, що стосується давньої історії – 2 бали.

18. У школі навчається без особливих зусиль, швидко схоплює матеріал та має власну думку з багатьох питань – 2 бали.

19. Має розвинуте почуття сприймання музики, образотворчого мистецтва, навколишнього світу і в усьому знаходить гармонію – 2 бали.

Чи є ваша дитина «вундеркіндом» залежить від того, скільки балів вона отримує під час підрахунку. Слід врахувати, що об’єктивність тестування залежить від чітких відповідей на запитання.

Набрана сума не перевищує 9 балів. Варто подумати про активізацію занять із дитиною в плані загального розвитку. Необхідно розширити їй можливості для «проби сил» у різних галузях, тому що її здібності ще не виявилися.

10-13 балів. Дитина має певні здібності, необхідно подбати про спеціальний розвиток її можливостей.

Більше 14 балів. Дитину відрізняє неординарність. Їй необхідна спеціальна програма навчання й розвитку.

 

АНКЕТИ ДЛЯ БАТЬКІВ

Анкета 1

  1. Що подобається дивитися та слухати вашій дитині?
  1. Чим вона полюбляє займатися на самоті, з однолітками, з близькими людьми?
  2. Чи комбінує маля удома костюми з різних предметів одягу, уявляючи себе дійовою особою казки?
  3. Чи прагне переказувати казкові події?
  4. Чи легко підхоплюється, почувши музику, чи любить танцювати, чи пригадує вдома таночки, хороводи, яких її вчили в садку?
  5. Чи використовує як музичні інструменти предмети побуту, що звучать, намагаючись створити власну «музику»?

Анкета 2

  1. Чим цікавиться ваша дитина?
  2. У якому віці вона навчилася читати, рахувати, писати?
  3. Чим переважно займається вдома, на вулиці?
  4. Які і як часто дитина ставить вам запитання?
  5. На які теми любить фантазувати ваша дитина?
  6. Чи можете ви навести приклади вирішення вашою дитиною будь-яких завдань, проблем?
  7. Як часто це трапляється (епізодично, часто, постійно)?
  8. Чи звертається ваша дитина за допомогою при розв’язуванні задач, якщо так, то до кого найбільше?
  9. Чи вважаєте, що ваша дитина має якісь здібності? У чому вони виявляються?
  10. У якому віці ви виявили здібності в дитини й що робите,
    аби розвинути їх?

Анкета 3

  1. Чим полюбляє займатись ваша дитина у вільний час: читати, дивитись телевізор, що-небудь майструвати, прибирати, інше?
  2. Що робить ваша дитина вдома?
  3. З ким найбільше любить проводити час: з матір’ю, з батьком, з сусідами, з ровесниками, сама, з друзями?
  4. Чи відвідує ваша дитина гуртки, студії тощо? Якщо так, то які саме?
  5. Хто порадив вашій дитині їх відвідувати?
  6. Як ви стимулюєте розвиток здібностей у вашої дитини?
  7. Які труднощі виникають при цьому?
  8. Які форми роботи з дітьми, на вашу думку, доречно використовувати при роботі з обдарованими дітьми?

Анкета 4

  1. Якщо порівнювати фізичну активність вашої дитини з активністю її ровесників, на чию користь буде це порівняння?
  2. У якому віці ваша дитина навчилася:
    1. вирізати картинки ножицями
    2. розфарбовувати малюнки всередині, дугою та контури;
    3. зав’язувати шнурівку;
    4. писати друкованими літерами алфавіту своє ім’я;
    5. копіювати оповідання, вірші;
    6. називати літери алфавіту (у книжках, на вивісках тощо);
    7. читати по літерах, читати окремі слова, читати найпростіші дитячі книжки;
    8. читати складніші книжки;
    9. мовчки рахувати до 20, виконувати додавання, віднімання «по пам’яті»;
    10. називати час;
    11. рахувати гроші;
    12. запам’ятовувати телефонні номери.
  3. Чи розуміє дитина деякі речі, які є досить складними для її віку?
  4. Чи використовує у своєму мовленні складні слова, чи говорить довгими реченнями? 
  5. Чи можна сказати, що ваша дитина має надзвичайно гарну пам’ять?

 

Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    uCoz